Monday, October 17

Ljuvliga Chocolat Chip Cookies


Jag har länge letat efter goda och sega Chocolate Chip Cookies och äntligen har jag hittat det (men jag kommer inte ihåg vad jag hittad det, tyvärr...).

Sätt ugnen på 175 grader

Blanda i en skål:
3 dl mjöl
1 tsk salt
1 tsk bikarbonat

Blanda i en annan skål:
185 gram mjukt smör
4 dl farinsocker
1 1/4 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker

Tillsätt till smör-socker blandningen:
2 ägg, lättvispade
6 1/2 dl havregryn

Rör i mjölblandiningen i smör-socker-ägg-havregynblandingen.
Rör slutligen i:
185 gram mörk choklad, grovt hackat
176 gram grovt hackade hasselnötter

Gör 20 kulor, lägg dem på en plåt och platta till dem lite.
Grädda i ca 10 minuter, de ska inte vara helt "torr gräddade" för då kommer de inte va sådär härligt sega som de ska vara (tycker jag).
Lycka till!

No comments:

Post a Comment