Wednesday, November 9

Avokado för en lördagskväll

Vi har ofta aperitivo på lördagskvällen. Det är en sed som vi tagit med oss till Sverige från Italien. Mellan 18 och 20 på kvällen kan man gå till näst intill vilken bar som, beställa något att dricka (med eller utan alkohol) och man får en buffé av smårätter där man kan äta hur mycket man vill, på köpet. En lördag hade vi en avokado redo att ätas och detta blev resultatet.

Dela en avokado  på mitten och ta bort kärnan. Fyll i rikligt med keso i urgröpningen som blir efter kärnan. skiva några bitar kött, jag använde rökt kalkon, rulla ihop och stick ner i keson. Till sist strödde jag örtsalt över alltihop.


Några dagar senare var det dags att äta en annan avokado som jag var rädd var övermogen men den var helt perfekt när jag väl delade den. Denna gången hade vi ört och vitlöks Philadelphia i urgröpningen och jag strödde hackade cashewnötter över. Blev mycket gott även det.

Lycka till!

No comments:

Post a Comment